Na těchto webových stránkách se používají soubory cookies a další síťové identifikátory, které mohou obsahovat údaje o tom jak procházíte naše stránky, jaký obsah vás zajímá a podobně. Soubory cookie využíváme pro zlepšení našeho webu, přizpůsobení obsahu, pro reklamní a analytické účely. Můžete povolit, aby se v tomto prohlížeči používaly všechny soubory cookie, nebo si vybrat z jiných možností. Přečtěte si více informací.
V rámci výuky probíhá environmentální vzdělávání a výchova převážně v rámci předmětů základy přírodních věd a základy společenských věd v prvním a druhém ročníku.
Pro doplnění výuky o praktické prvky EVVO realizujeme dlouhodobé a krátkodobé projekty, kterými žákům přibližujeme problematiku zdravého životního stylu, nutnosti čistoty životního prostředí nebo sounáležitosti jednotlivých součástí přírody jako celku. Rozvíjíme v nich správné morální hodnoty a společenské návyky při všech činnostech ve škole i při volnočasových aktivitách.
Vzdělávání na naší škole směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si žáci vytvořili, v návaznosti na základní vzdělávání a na úrovni odpovídající jejich schopnostem
a studijním předpokladům, následující klíčové a odborné kompetence v oblasti EVVO:
a) Kompetence k učení:
• žák zná základní ekologické pojmy
• žák zná přírodní prostředí v okolí školy a svém bydlišti
• žák je schopen samostatně pracovat
• žák pracuje s encyklopediemi, internetem, pracovními listy, vytváří vlastní prezentace
• žák provádí experimenty a pokusy
b) Kompetence k řešení problémů:
• žák se učí syntéze, analýze, aplikacím a hodnocení při řešení ekologických problémů
• žák si rozvíjí schopnosti uvažování v širších souvislostech
• žák hledá příčiny poškozování životního prostředí
• žák chápe propojenost přírodních systémů
• žák aplikuje získané poznatky
• žák uplatňuje vlastní úsudek
c) Kompetence komunikativní:
• žák má kultivovaný projev
• žák dovede formulovat a obhajovat svůj názor
• žák dovede získat a zpracovat informace z oblasti životního prostředí
• žák se učí řešit konfliktní situace týkající se životního prostředí, argumentuje ve
prospěch zdravého životního prostředí
• žák si osvojuje zásady týmové práce při tvorbě projektů
• žák má logické vyjadřování
• žák je aktivní během diskusí
d) Kompetence sociální a personální:
• žák si vytvoří citový vztah k přírodě a životnímu prostředí
• žák má úctu k přírodě a životnímu prostředí
• žák je ochoten spolupracovat, je tolerantní k odlišným postojům a názorům
• žák si uvědomuje význam udržitelnosti dalšího rozvoje
• žák si vytváří vlastní názor
• žák dodržuje domluvená pravidla
• žák zná etické normy zacházení s přírodou (ochrana organismů)
• žák dovede pracovat v týmu
e) Kompetence občanské:
• žák má právo na informace o životním prostředí (zákon č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí)
• žák dovede naslouchat a respektovat názory druhých
• žák splňuje pravidla společenského chování
• žák si vytváří odpovědnost za jednání vůči přírodnímu i životnímu prostředí
• žák je vychováván a vzděláván v souladu s principem trvale udržitelného rozvoje (zákon č. 17/1992 Sb. – o životním prostředí)
• žák chápe globální odpovědnost, uvědomuje si globální propojenost současného světa a své místo v něm
• žák je tolerantní a respektuje ostatní
f) Kompetence pracovní:
• žák projevuje ekologické postoje, návyky, dovednosti
• žák se zapojuje do problematiky životního prostředí
• žák zná možnosti ochrany životního prostředí
• žák má praktické dovednosti (třídění odpadů, šetření vodou, energií atd.).
V rámci EVVO jsou naplňovány požadavky rámcového vzdělávacího programu pro obchodní akademie a školní program EVVO je v souladu se školním vzdělávacím programem.
Adresa: Bartošova 24, 750 02 Přerov
Telefony: 724 595 600, 581 215 002
E-mail: info@oaprerov.cz
Web: www.oaprerov.cz
Sociální sítě: @oaprerov #oaprerov #skolaspresahem