Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Přerov, Bartošova 24

Enviromentální výchova a osvěta

Program enviromentálního vzdělávání, výchovy a osvěty

V rámci výuky probíhá environmentální vzdělávání a výchova převážně v rámci předmětů základy přírodních věd a základy společenských věd v prvním a druhém ročníku.

Pro doplnění výuky o praktické prvky EVVO realizujeme dlouhodobé a krátkodobé projekty, kterými žákům přibližujeme problematiku zdravého životního stylu, nutnosti čistoty životního prostředí nebo sounáležitosti jednotlivých součástí přírody jako celku. Rozvíjíme v nich správné morální hodnoty a společenské návyky při všech činnostech ve škole i při volnočasových aktivitách.

Vzdělávání na naší škole směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si žáci vytvořili, v návaznosti na základní vzdělávání a na úrovni odpovídající jejich schopnostem 
a studijním předpokladům, následující klíčové a odborné kompetence v oblasti EVVO:

a)    Kompetence k učení:
•    žák zná základní ekologické pojmy
•    žák zná přírodní prostředí v okolí školy a svém bydlišti
•    žák je schopen samostatně pracovat
•    žák pracuje s encyklopediemi, internetem, pracovními listy, vytváří vlastní prezentace
•    žák provádí experimenty a pokusy

b)     Kompetence k řešení problémů:
•    žák se učí syntéze, analýze, aplikacím a hodnocení při řešení ekologických problémů
•    žák si rozvíjí schopnosti uvažování v širších souvislostech
•    žák hledá příčiny poškozování životního prostředí
•    žák chápe propojenost přírodních systémů
•    žák aplikuje získané poznatky
•    žák uplatňuje vlastní úsudek

c)     Kompetence komunikativní:
•    žák má kultivovaný projev
•    žák dovede formulovat a obhajovat svůj názor
•    žák dovede získat a zpracovat informace z oblasti životního prostředí
•    žák se učí řešit konfliktní situace týkající se životního prostředí, argumentuje ve 
    prospěch zdravého životního prostředí
•    žák si osvojuje zásady týmové práce při tvorbě projektů
•    žák má logické vyjadřování
•    žák je aktivní během diskusí

d)     Kompetence sociální a personální:
•    žák si vytvoří citový vztah k přírodě a životnímu prostředí
•    žák má úctu k přírodě a životnímu prostředí
•    žák je ochoten spolupracovat, je tolerantní k odlišným postojům a názorům
•    žák si uvědomuje význam udržitelnosti dalšího rozvoje
•    žák si vytváří vlastní názor
•    žák dodržuje domluvená pravidla
•    žák zná etické normy zacházení s přírodou (ochrana organismů)
•    žák dovede pracovat v týmu

e)     Kompetence občanské:
•    žák má právo na informace o životním prostředí (zákon č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí)
•    žák dovede naslouchat a respektovat názory druhých
•    žák splňuje pravidla společenského chování
•    žák si vytváří odpovědnost za jednání vůči přírodnímu i životnímu prostředí
•    žák je vychováván a vzděláván v souladu s principem trvale udržitelného rozvoje     (zákon č. 17/1992 Sb. – o životním prostředí)
•    žák chápe globální odpovědnost, uvědomuje si globální propojenost současného     světa a své místo v něm
•    žák je tolerantní a respektuje ostatní

f)     Kompetence pracovní:
•    žák projevuje ekologické postoje, návyky, dovednosti
•    žák se zapojuje do problematiky životního prostředí
•    žák zná možnosti ochrany životního prostředí
•    žák má praktické dovednosti (třídění odpadů, šetření vodou, energií atd.).


V rámci EVVO jsou naplňovány požadavky rámcového vzdělávacího programu pro obchodní akademie a školní program EVVO je v souladu se školním vzdělávacím programem.


© 2017 Obchodní akademie a Jazyková škola s právem jazykové zkoušky, Přerov, Bartošova 24
Prohlášení o přístupnosti
web by icard.cz